Do góry

Wiosna w jadłospisie!

Duży wpływ na nasze samopoczucie, ale również odchudzanie czy utrzymanie wagi w danym momencie, ma umiejętne przestawienie się z jadłospisem na porę roku w której funkcjonujemy.

Każda pora roku ma swoje potrzeby, a właściwie potrzeby ma organizm.

Wiosna to czas przemiany i szybkiego wzrostu. Jest to dobry czas na podjęcie działań naprawczych w naszym ciele.

Skorzystajmy z dobrodziejstw natury. W miejsce mrożonek spożywając świeże warzywa i owoce. Aby wspomóc organizm przy wiosennym rozruchu pożywienie powinno być lekkostrawne. Ciężka zimowa dieta, bogata w tłuszcze i produkty przetworzone z wysoką ilością konserwantów nie powinna za nami chodzić wiosną.

Czy dobrze aby pożywienie miało charakter sezonowy?

Tak, ale nie zawsze, Dobrze aby na wiosnę urozmaicić swoją dietę w świeżą zieleninę czy wiosenne warzywa . Wymienione pokarmy doskonale współgrają z charakterem wiosny, mają działanie detoksykujące i wspomagające oczyszczanie organizmu.

Pamiętajmy jednak, abyśmy spragnieni wiosny nie przesadzali z konsumpcją pierwszych warzyw, które pojawiają się w okolicznych bazarach. Ich szybki sposób dojrzewania powoduje ,że w ich składzie znajdziemy szkodliwe azotany, więc nowalijki nie powinny być głównym źródłem składników w naszym wiosennym jadłospisie.

Kiedy jeść najlepiej?

Podstawowe zasady prawidłowej diety nie zmieniają się wraz z kalejdoskopem pór roku. Przestrzeganie regularności posiłków, racjonalne spożywanie płynów oraz dbanie o odpowiednią podaż witamin i składników mineralnych, warto też wzbogacać dietę o produkty niskoprzetworzone, bogate w błonnik. Właściwości oczyszczające z toksyn nasz organizm mają surowe warzywa lub te gotowane na parze. Ciekawym dodatkiem do naszej diety na wiosnę może okazać się brązowy ryż.

Ale pamiętajcie, nie ma nic lepszego jak dołączyć do nieco zmodyfikowanej diety dużo ruchu, zwłaszcza na świeżym powietrzu. Tak jak to robimy na naszych turnusach:-).

, ,

Skontaktuj się z nami

Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące turnusu zajęć sportowych i żywienia - napisz do nas lub skontaktuj się bezpośrednio z naszymi specjalistami.

Kontakt

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress